Saltar al contenido

Sensibilización y educación en valores

Conferencias en centros educativos:

Los jóvenes ante la discapacidad:  conciencia social y solidaridad.

La sensibilización es una herramienta básica para conseguir transformaciones sociales reales y a largo plazo que permitan avanzar hacia una verdadera normalización de las personas con diversidad funcional. Por eso es imprescindible comenzar con la sensibilización de los más jóvenes para poder conseguir cambios importantes y duraderos en la sociedad.

¿Qué ofrecemos a la sociedad?

  • La sensibilización als alumnes de centres educatius (primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, universitats, centres oberts i centres per a joves) sobre la discapacitat.
  • L’objectiu general d’aquesta iniciativa és educar i facilitar eines que ajudin als adolescents i joves a créixer en valors socials com el de la solidaritat, la cooperació i el respecte per la «diferència».
  • El programa elaborat busca apropar a les aules la implicació directa d’adolescents i joves a situacions de la vida quotidiana de les persones amb discapacitat (física, visual, auditiva).
L’activitat que es realitza està dividida en tres parts:
Durant aquesta el participant rep informació, a partir dades, d’exemples, suport visual i el testimoniatge d’un voluntari amb discapacitat, de què és la diversitat funcional, tipus, causes… Es tracta d’una xerrada interactiva on l’alumne pot preguntar i resoldre, també, els dubtes que pugui tenir en aquesta matèria.
Aquesta s’ha pensat per fer que el jove es posi a la pell d’una persona amb diversitat funcional. Els joves surten al carrer amb material ortoprotètic i ajudes tècniques (cadires de rodes, bastons de mobilitat i crosses) i així poden experimentar en primera persona com és el dia a dia de les persones amb discapacitat sent conscients de les barreres arquitectòniques que encara existeixen, també de les barreres que crea l’incivisme i de la manca d’accessibilitat que sovint segueix havent-hi.
Els alumnes i mestres participants responen a un qüestionari que ens permet conèixer com s’han assolit els conceptes treballats i quin és el seu grau de satisfacció.

Finalitzada l’activitat i amb totes les dades obtingudes l’àrea de sensibilització d’ ASJ elabora un informe d’Accessibilitat.

En aquest s’exposen els resultats obtinguts durant el curs i es valora el grau de consciència que els joves tenen de la realitat de les persones amb diversitat funcional; també es mostra quina és l’accessibilitat interior i de l’entorn dels centres educatius on s’ha realitzat l’activitat.

Aquest informe es lliura, en un acte públic, a les administracions públiques corresponents (Generalitat, Diputació i Ajuntament) per tal de promoure la participació dels joves fent arribar la seva opinió sobre accessibilitat i discapacitat a aquestes institucions.

Ir al contenido